Nowe korki do szampana


Koniec AOC?


Najstarsza winiarnia Francji




 
Wino a choroba Alzheimera
wino a zdrowie

Kieliszek wina lub dwa dziennie mogą obniżyć ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera u ludzi starszych. Z badań przedstawionych na konferencji , która odbyła się w Wiedniu w zeszłym tygodniu, przeprowadzonych przez naukowców z Wake Forest University w Północnej Karolinie wynika, że umiarkowanie spożycie wina zmniejsza wyraźnie ryzyko, jednak ilości większe niż dwa kieliszki dziennie mają odwrotny skutek.

Badania prowadzone były na ponad 3000 pacjentów w wieku 75 lat i starszych, w ciągu sześciu lat. Ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera u tych, którzy ograniczali spożycie alkoholu do jednego,dwóch kieliszków wina dziennie było mniejsze o 37 procent niż w grupie pacjentów unikających alkoholu. Równocześnie spożycie większe niż dwa kieliszki dziennie zwiększa ryzyko dwukrotnie.


Zapraszamy do dyskusji


 

w tym dziale




 
Nie święci garnki lepią


Trudniejsze niż by się wydawało


Wino z sowchozu


Marlborough - królestwo Sauvignon blanc


Wino i korzenie


Fakty znane i mniej znane


Pływające winnice


photos:r Vigo


    Kontakt | O nas
  Copyright  ©2005-2009 Agnieszka ROUSSEAU. All Rights Reserved | Ochrona Prywatności web design by Phil Rousseau