Nowe korki do szampana


Koniec AOC?


Najstarsza winiarnia Francji




 
Wino a stłuszczenie wątroby
wino a zdrowie

Badania przeprowadzone przez kalifornijski uniwersytet z San Diego wykazały, ze umiarkowane spożywanie wina ( kieliszek dziennie) zmniejsza o połowę ryzyko stłuszczenia wątroby. Równocześnie spożywanie innych alkoholi zwiększa je pięciokrotnie.

Szczegóły badań ukazały się w czerwcowym wydaniu czasopisma Hepatology.

Eksperyment został przerowadzony by sprawdzić czy osoby, które piją wino regularnie, w ilościach umiarkowanych chcąc wspomóc swój układ sercowo ? naczyniowy nie narażają się tym samym na ryzyko rozwoju chorób watroby. Profesor Jeffrey Schwimmer, pod którego kierunkiem badania zostały przeprowadzone podkreśla, że wino pełni rolę ochronną wobec wątroby, ale nie w przypadku chorób wywołanych nadmiernym spożyciem etanolu. W tym wypadku konieczne jest bezwzględne przerwanie picia alkoholu pod jakąkolwiek postacią


Zapraszamy do dyskusji


 

w tym dziale




 
Nie święci garnki lepią


Trudniejsze niż by się wydawało


Wino z sowchozu


Marlborough - królestwo Sauvignon blanc


Wino i korzenie


Fakty znane i mniej znane


Pływające winnice


photos:r Vigo


    Kontakt | O nas
  Copyright  ©2005-2009 Agnieszka ROUSSEAU. All Rights Reserved | Ochrona Prywatności web design by Phil Rousseau